Havrekakor med rabarber

Rabarber är i säsong och jag verkligen älskar den syrliga smaken och därför har jag i år försökt baka lite nya recept med denna underbara växt! På arlas hemsida hittade jag dessa små godbitar och en massa andra recept såklart men man kan ju inte pröva allt samtidigt tyvärr. Dessa verkade enkla och snabbakade, vilket de också var.




Havrekakor med rabarber
150 gram rumsvarmt smör
1 dl strösocker
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1 späd rabarberstjälk

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda samman alla ingredienserna förutom rabarbern till en deg. Rulla degen till 30 bollar och lägg dessa på plåt med bakplåtspapper. Tryck ner en rabarberbit i varje, platta till kakan något. Grädda i 10 minuter och låt sedan svalna, förvara sedan i burk gärna i kylen om det är varmt ute.

Jag serverade mina kakor med iste som du hittar receptet på här.

Kommentera här: