Rabarberpaj med smuldeg

Min man älskar verkligen smuldeg, han äter den gärna ogräddad men jag föredrar den på paj. Så här innan några andra bär eller frukter kommit så njuter jag av rabarberpaj. Hur mycket eller lite socker man vill ha är från person till person och då kan det vara smidigt att göra dem i portionsstorlek. Eller om man råkar bo själv och inte vill äta paj en vecka.




Just paj är något jag brukar höfta fram och därför kommer jag inte skriva ut några mått på detta recept.

Det du behöver är smör att smörja formen med. Skär sedan rabarber så att de fyller ordentligt i formen, den kommer sjunka i ugnen. Sockra rabarberna efter behag. Blanda sedan smör, havregryn, mjöl och strösocker till en smulig deg. Fördela degen över rabarberna och grädda sedan i ugnen i 200 grader, tiden varierar beroende på hur stor pajen är.

Servera pajen med glass eller vaniljsås.

Kommentera här: