Kladdmums

Jag har nu länge varit inaktiv här på bloggen men tänkte att jag skulle försöka ta mig i kragen och åtminstoende lägga upp bilder på det jag bakar.
 
Många av er vet nog vad rocky road godis är, jag gjorde en tolkning i form av en cupcake. Barnen och maken döpte genast om dem till kladdmums, så nu får de heta så.
 

Foto taget av Susanne Jungblom
 
 
Det du behöver är ditt bästa recept på kladdkakemuffins, mitt kommer från kokboken sju sorters kakor men heter där chokladmuffins. Receptet räcker till ca12-15 st muffins. Sedan behöver du ha mini mashmallows och salta jordnötter, dessa trycker du lätt ner i muffinsen innan de gräddas (passa så att du inte bränner mashmallowsen!). Medans muffinsen svalnar vispar du grädden och sedan tillsätter du lite kolasås (jag använde färdig). Klicka på grädden på muffinsen, dekorera med mer kolasås, blåbär och eventuellt jordgubbe. Snåla inte på grädden då den behövs för att kompensera upp den ytterst söta muffinsen.
 
 
 
Avnjut nu din kladdmums med en kopp te, kaffe eller glas mjölk!

Kommentera här: