Matmuffins med sparris och fetaost

 
Så här på sommaren sker en hel del utflykter och på söndag ska jag och min familj iväg till Borås Djurpark. Tycker det är trevligare med en matsäck med hembakta läckerheter är fasligt dyr mat som djurparkens restauranger erbjuder, de pengarna lägger jag hellre på en god glass.
 
Foto taget av Susanne Jungblom
 
Jag hittade ett grundrecept på matmuffins på Matbloggen på Skånskan.se, det finner ni här. Där fanns också förslag på fyllningar, men jag valde att göra min egen.
 
 
Foto taget av Susanne Jungblom
 

Jag fyllde mina muffins med ett knippe färsk grön sparris och en paket fetaost.
Rensa sparrisen (alltså bryta av den träiga delen), skär den i centimeterstora bitar och
sjud sparrisen några minuter i lättsaltat vatten innan ni tillsätter den till smeten. Skär fetaosten i kuber och tillsätt till smeten.
 
 
 Foto taget av Susanne Jungblom
 

Vilken är er favoritfyllning på matmuffins? Lämna gärna en kommentar.
 

Kommentera här: