Dessertbord Student

Till min syster Helenes student bakade jag i nästan en hel vecka men som med bakverk så går inte riktigt allt att förbereda förens de sista dagarna.


Foto taget av Susanne Jungblom

Apelsinbiskvierna gick åt som smör i solsken och receptet finns här.




Foto taget av Susanne Jungblom

Jag bakade en sats med mini morotcupcakes vilket resulterade i ca 90 muffins, jag gjord med lite hjälp av min 3 åriga dotter 60 stycken morötter i marsipan.



Foto taget av Susanne Jungblom

Choklad bör finnas på varje dessertbord, denna gång i form av mini chokladcupcakes med vitchokladfrosting. Dekorerade med blå blommor liknande för årstiden blåsippor.


Foto taget av Susanne Jungblom

Ibland är det svårt att beräkna tårta men gör man de i bakelseform istället så vet man att det går åt minst 1 per person. Pavlovabakelsen är uppkallad efter en rysk ballerindansös.


Foto taget av Susanne Jungblom

Serverade även knapriga sirapssnitt med saffran, som jag nästan brände med de klarade sig precis!

Kommentera här: